سوالاتی که باید در جلسات مطرح کنید تا به مدیرتان نشان دهید دارای شایستگی لازم برای رهبر بودن هستید.

فهرست مطالب

ترس از احمق بودن دلیل خوبی برای سکوت در هنگام ملاقات با مدیر نیست. به خصوص در مواردی که قوانین ساده رفتاری وجود داشته باشد که به شما کمک کند بفهمید که آیا سوالی که در ذهن شماست ارزش مطرح کردن را دارد یا خیر.

اول از همه سوال شما باید حداقل یکی از موارد زیر را داشته باشد:

نشان دهد که شما بینش بزرگی دارید.

نشان دهد که شما علاقه‌مند به چالش هستید.

نشان دهد که شما یک فرد مبتکر بوده و شخصی هستید که خارج از چارچوب فکر می کند

چند نمونه از سوالات مطابق با این معیارها از تیلور و مایکل کر ، اقتصاددان بین المللی و نویسنده کتاب «مزیت طنز» را در ایجا میخوانیم.

 قبل از آن به این نکته توجه داشته باید که قبل از پرسش از مدیر خود، از خود بپرسید «آیا فقط سعی می‌کنید خودنمایی کنید و باهوش به نظر برسید؟ یا آیا واقعاً سوالی دارید که مکالمه را پیش ببرد؟ »

کر گفت: «همه ما در موقعیت‌هایی بوده ایم و شاید اشتباه کرده باشیم  اما خیلی مواقع متوجه میشویم که یک کارمند فقط درمورد سوال خود لاف می زند.»

بنابراین چنین کارمندی نباشید. ایده های زیر را به عنوان هوشمندانه ترین روش ها برای تدوین سوالاتی که در حال حاضر دارید در نظر بگیرید.

«چگونه می توانم در این زمینه کمک بیشتری کنم؟»

تیلور می گوید با این سوال دو چیز حاصل می شود. اول ، شما نشان می دهید که مانند یک کارآفرین فکر می‌کنید و نه مانند یک فرد منفعل.  و در تلاش هستید فراتر از وظایف حرفه ای خود بروید. دوم ، شما نشان می‌دهید که از توانایی بالقوه رهبری برخوردار هستید زیرا می توانید خود را جای مدیر بگذارید و بفهمید چه چیزی از شما می تواند لازم باشد؟

اگر از پرسیدن این سوال احساس ناراحتی می کنید ، پیشنهاد می شود این سوال را بپرسید که:

«تیم من برای موفقیت در پروژه X چه کاری می تواند انجام دهد؟»

«به نظر می رسد که شرکت ABC در منطقه XYZ در حال افزایش است. فکر می کنید این یکی از بزرگترین تهدیدهای رقابتی ما است؟ »

تیلور می گوید ، این نشان‌دهنده آن است که شما تحقیق خود را انجام داده‌اید و از روند صنعت آگاهی دارید.

«آیا فکر می کنید X می تواند درآمد ما را افزایش دهد؟»

شما نشان می دهید که هم مبتکر هستید و هم چالشی. تیلور گفت ، مطمئن شوید که کاملاً در مورد پروپوزال خود تحقیق کرده‌اید. استدلال های خوب مهم هستند. مدیر شما می تواند سوالی بپرسد که شما از ندانستن پاسخ آن  بسیار احساس ناراحتی کنید.

«این کار می تواند برای آینده چه پیامدهایی داشته باشد؟ آیا این یک تصمیم استراتژیک طولانی تر برای ما است؟ »

اگر مدیر عامل شرکت شما فقط چیزی راجع به گسترش خارج از کشور یا برخی دیگر از تغییرات عمده سازمانی ذکر کرده باشد ، این سوال می تواند یک سوال پیگیری مناسب باشد و در پایان ، به مدیر خود انگیزه داده‌اید تا او  در مورد برنامه های بلند مدت خود برای سازمان با شما صحبت کند. و در عوض ، او از شما به خاطر آن قدردانی خواهد کرد.

«آیا برای این کار به آقای فلاحتی فکر کردید؟»

با این سوال شما توانایی خود را در ایجاد استعدادهای در حال ظهور برای نیازهای مشاغل موجود نشان می‌دهید و این نیز نشان دهنده یکی از پتانسیل‌های رهبری است. توجه داشته باشید که برای ارائه این پیشنهاد لازم نیست رئیس فلاحتی باشید. اگر اخیراً فلاحتی به شما گفته است که به کار خاصی علاقه دارد ، در صورت تمایل او را برای یک کار مربوطه توصیه کنید. اگر از فلاحتی در مورد آن تکلیف خاص سوال نکرده‌اید ، همیشه می‌توانید بگویید: من هنوز نمی‌دانم که او درباره آن چه فکری می کند ، اما به نظر می‌رسد که او در این حوزه مفید است.

«این ایده می تواند واقعاً به بخش من کمک کند. اما من کمی نگران این هستم که چگونه این می تواند بر تعداد فروش ما تأثیر بگذارد. آیا ما برای [کار با آنها] استراتژی داریم؟»

این روشی است که نشان می دهد شما به کل شرکت خود اهمیت می دهید و نه تنها به تیم خود. و بدان معنی است که شما مانند یک رهبر فکر می کنید.

«موفقیت برای شما چگونه خواهد بود؟»

وقتی که شرکت شروع به یک تغییر اساسی یا یک پروژه جدید می کند شما می توانید این سوال را از مدیر خود بپرسید.

به صورت متناوب ، می توانید این سوال‌ها را نیز بپرسید:

 «به نظر شما چگونه موفقیت را با هم تعریف کنیم؟»

“چه سوالی باید از خود بپرسیم که قبلاً نپرسیده‌ایم؟”

البته بهتر است این سوالات را در یک جلسه در سطح شرکت نپرسید اما در یک جلسه کوچکتر ، می تواند یک سوال بسیار هوشمندانه باشد که یک تصویر بزرگتر و تفکر خلاق را تشویق می کند.

به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

هوش هیجانی کلید رهبری موفق در دنیای امروز
عمومی

هوش هیجانی کلید رهبری موفق در دنیای امروز

هوش هیجانی کلید رهبری موفق در دنیای امروز – در دنیای پویای امروز، که رقابت در آن حرف اول را می زند، مهارت های مدیریتی نقشی حیاتی در موفقیت سازمان ها ایفا می‌کنند. در میان این مهارت ها، هوش هیجانی به عنوان یکی از کلیدی ترین مولفه ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید
روز :
ساعت :
دقیقه :
ثانیه

جهت بهره‌مندی از این تخفیف کلمه «آموزش» رو به شماره زیر پیامک کنید
09194226885

30% تخفیف آموزش‌های غیر حضوری تا ۲۰ مرداد