دوره‌های آموزشی

آموزش سازمانی اثر بخش، آموزشی است که پس از فراگیری آن بهبود عملکرد در رفتار دانش پذیر، بهبود عملکرد در انجام کار توسط دانش پذیر، بهبود عملکرد در کار تیمی، بهبود عملکرد در فعالیت‌های سازمان و نتیجتا بهبود عملکرد  کسب و کار گردد.

علیرضا فلاحتی

آموزش در سازمان‌ها باید هدفمند باشد، به این معنا که بدانیم از برگذاری برنامه‌های آموزشی انتظار چه تغییر یا پیشرفتی داریم و در راستای تحقق اهداف، برنامه‌های آموزشی را طراحی و اجرا کنیم.

یکی از وظایف اصلی مدیران و متولیان کسب و کار و یا کارشناسان واحد منابع انسانی در شرکت‌ها، کسب و کارها و سازمان‌ها، نیازسنجی آموزشی است تا برای ارائه آموزش‌های سازمان اقدام کرده و مدرس نیز سرفصل‌های متناسب با نیاز کارکنان را  مطابق با نیازمندی مجموعه آموزش دهد. دارند.

چنانچه نیازسنجی در سازمانی انجام شود؛ دوره‌های سازمانی مطابق با آن نیازها طراحی و اجرا خواهد شد و در غیر اینصورت در مورد دغدغه مدیریت برای آموزش پرسنل گفتگو می‌شود تا بهترین سرفصل‌ها برای آموزش تدوین گردد.

برخی از دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت که به صورت عمومی برای آموزش‌های سازمانی طراحی شده‌اند را در ادامه مشاهده می‌فرمایید.

لیست دور ها

دوره بلند مدت توسعه مهارت‌های شغلی کارمندان

آموزش «توسعه مهارت‌های شغلی» را با رویکرد ایجاد آگاهی و آموزش شایستگی‌های ضروری برای تمام کارمندان جهت پرورش مهارت‌های خود در مسیر پیشرفت شغلی و ایجاد توازن سبک زندگی و شغل طراحی شده است.

رویکرد مدیران و کارمندان سازمان پس از این آموزش به حرفه‌ای بودن در شغل تغییر خواهد کرد و با شایستگی‌های شغلی ضروری شغلی و نحوه پرورش و بهینه سازی آن‌ها آشنا خواهند شد. برای مثال برای انجام کارها و برنامه‌های توسعه فردی زمان و انرژی خود را مدیریت می‌کنند، تاثیرگذارتر خواهند بود و مهارت ارتباطی بهتری دارند، گزارش نویسی حرفه‌ای و موثر را فرا گرفته‌اند.

دوره بلند مدت
توسعه مهارت‌های
شغلی کارمندان

برای چه کسانی مفید است؟

این دوره برای تمام کسانی که کار مدیریتی انجام می‌دهند و تمام کسانی که می‌خواهند مدیر شوند کاربردی است. مطالبی که هر مدیر ایرانی در هر سطح سازمان که باشد باید بداند در این دوره ارائه می‌شود.​

جلسهعنوان درس
اولمهارت‌های فردی مدیر
دومهدف گذاری و برنامه ریزی
سومتفویض اختیار، جانشین پروری و مدیریت زمان
چهارممهارت‌های ارتباطی مدیر
پنجمانگیزه بخشی و پرورش کارکنان
ششمشخصیت و سلامت روان
هفتمسیستم سازی فعالیت‌ها
هشتممدیریت تقسیم وظایف
نهمتدوین گزارش‌های مدیریتی

دوره بلند مدت
اصول سرپرستی

فردی که شغل مدیریت را می‌پذیرید؛ باید دانش و مهارت‌های مدیریت را دارا باشد تا از عهده این شغل پیچیده به درستی برآید.

مدیران سازمان در تمام سطوح ارشد، میانی و عملیاتی اگر مهارت سرپرستی نداشته باشند، نه تنها نمی‌توانند افراد را به درستی تحت نظارت خود هدایت کنند؛ به علاوه سبب بی انگیزگی و کاهش رضایت شغلی کارکنان خواهند شد!

هر چقدر هم که مدیران در کار خود خبره باشند و دانش فنی داشته باشند و شایستگی‌های رفتاری آنان زبان‌زد باشد؛ اگر مهارت‌های ضروری مدیریت را نداشته باشند، نمی‌توانند مدیریت کنند و اگر در سمت مدیریتی قرار بگیرند تنها توهم مدیر بودن را خواهند داشت! به طور معمول در سازمان‌ها فردی که در کار خود ماهر است به واسطه تخصص فنی  ترفیع شغلی گرفته و بدون این‌که مهارت‌های ضروری مدیریت را داشته باشد به‌عنوان سرپرست یا مدیر عملیاتی و یا حتی مدیر میانی مشغول فعالیت می‌شود.

عدم دارا بودن مهارت مدیریت سبب می‌شود همیشه مدیریت بر مبنای بحران باشد!

در دوره مهارت‌های چندگانه مدیریت، دانش‌پذیران فرا خواهند گرفت که مدیریت کردن افراد چه اصولی دارد و اگر قرار است در کنار تخصصی که دارند تبدیل به کارشناس ارشد، سرپرست و یا مدیر میانی شوند چه مسیری را باید طی کرده و مهارت‌های لازم را چه‌طور و چه‌گونه در خود پرورش دهند. در این دوره 25 مهارت تحت عنوان اصول سرپرستی آموزش داده می‌شود که دانش‌پذیران با بکارگیری آن‌ها به گونه‌ای عمل خواهند کرد تا افرادی که با آنان کار می‌کنند دوستدارشان باشند و در عین صمیمیت از آن‌ها حرف شنوی داشته باشند.

جلسهعنوان درس
اولمهارت‌های فردی مدیر
دومهدف گذاری و برنامه ریزی
سومتفویض اختیار، جانشین پروری و مدیریت زمان
چهارممهارت‌های ارتباطی مدیر
پنجمانگیزه بخشی و پرورش کارکنان
ششمشخصیت و سلامت روان
هفتمسیستم سازی فعالیت‌ها
هشتممدیریت تقسیم وظایف
نهمتدوین گزارش‌های مدیریتی

برای چه کسانی مفید است؟

این دوره برای تمام کسانی که کار مدیریتی انجام می‌دهند و تمام کسانی که می‌خواهند مدیر شوند کاربردی است. مطالبی که هر مدیر ایرانی در هر سطح سازمان که باشد باید بداند در این دوره ارائه می‌شود.

کلاس
مهارت استخدام
حرفه‌ای

تمام مدیران باید مهارت استخدام داشته باشند!
استخدام سرچشمه مدیریت است و یک مهارت حیاتی برای مدیران در تمام سطوح است چرا که عملکرد مدیر به کار کارمندانی که استخدام کرده بستگی دارد. اگر نتوانیم در زمان استخدام درست انتخاب کنیم احتمالا اجازه ورود افرادی را به سازمان خواهیم داد که هزینه‌های جبران‌ناپذیری برایمان داشته باشد.

کنترل سازمان با استخدام شروع می‌شود. اگر مدیر درست و حرفه ای استخدام کند نیازی به کنترل دائمی نخواهد داشت و می‌تواند بیشتر به فعالیت‌های ضروری مدیریتی خود بپردازد.

جلسه عنوان درس
اول مهارت‌های فردی مدیر
دوم هدف گذاری و برنامه ریزی
سوم تفویض اختیار، جانشین پروری و مدیریت زمان
چهارم مهارت‌های ارتباطی مدیر
پنجم انگیزه بخشی و پرورش کارکنان
ششم شخصیت و سلامت روان
هفتم سیستم سازی فعالیت‌ها
هشتم مدیریت تقسیم وظایف
نهم تدوین گزارش‌های مدیریتی

برای چه کسانی مفید است؟

این دوره برای تمام کسانی که کار مدیریتی انجام می‌دهند و تمام کسانی که می‌خواهند مدیر شوند کاربردی است. مطالبی که هر مدیر ایرانی در هر سطح سازمان که باشد باید بداند در این دوره ارائه می‌شود.

مدیریت عملکرد کارکنان

نگه‌داشت نیروهای قابل و کلیدی و ارزیابی و مدیریت عملکرد آنان برای هر سازمان امری حیاتی است که در این دوره با اصول کاملا کاربردی و قابل اجرای آن آشنا خواهیم شد و طراحی سیستم ارزیابی عملکرد منطبق با سازمان خود را با انجام کار کارگاهی به صورت عملیاتی فرا خواهیم گرفت.

سرفصل‌ها:

  • تدوین ارزش‌های سازمانی
  • تدوین قوانین سازمانی
  • تنظیم مقررات اداری
  • روش‌های ارزیابی عملکرد
  • تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • هدف گذاری
  • پیاده سازی ارزیابی عملکرد منطبق
  • نگه‌داشت و فادارسازی

برای چه کسانی مفید است؟

مدیران منابع انسانی، مدیران تخصصی، مدیران ارشد و تمامی افرادی که به نوعی مشغول سرپرستی و مدیریت در سازمان، شرکت، موسسه ، دانشگاه ، بانک، مرکز آموزش و هر مکان دیگری که قرار است افرادی را سرپرستی و نظارت کنند.

مهارت‌ ارتباطی در شغل

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا با اینکه می‌خواهم با دیگران ارتباط موثری داشته باشم نمی‌توانم!
قصه این است که راه ارتباطی با هر شخصیت متفاوت است و بدون آگاهی از آن نمی‌توانیم هنرمندانه ارتباط ایجاد کنیم و اغلب شکست میخوریم.

سرفصل‌ها:

اصول برقراری ارتباط موثر
ارتباطات میان فردی
تحلیل رفتار متقابل
متقاعد سازی
مدیریت احساسات
تفاوت‌های جنسیتی درمحیط کار
مدیریت افراد بد قلق و ناسازگار
مدیریت مجادلات
خود متمایزسازی
موانع ارتباطی
مکانیسم های دفاعی
فنون هم صحبتی

برای چه کسانی مفید است؟

این دوره برای تمام افراد شاغل در سازمان مفید است.

کارگاه سیستم سازی

سرفصل‌ها:

  • تفکر سیستمی
  • نگارش رویه
  • رسم فلوچات
  • تدوین دستورالعمل

دوره هوش هیجانی

سرفصل‌ها:

  • ابعاد هیجانات و احساسات
  • خودآگاهی بر روی هیجانات و احساسات خود
  • روش‌های صحیح مدیریت بر روی هیجانات خود و دیگران
  • راهکارهای تقویت هوش هیجانی
  • مدیریت استرس
  • مدیریت صحیح بر احساسات منفی
  • بهبود روابط

شخصیت شناسی
و شناخت اختلالات
شخصیت

روان‌شناسی علم مطالعه رفتار افراد است . کارکنان یک سازمان به ویژه مدیران دائما با افراد سر و کار دارند و یک فرد حرفه‌ای همواره باید مراقب احساس، ادراک، تفکر، هوش، شخصیت، هیجان و انگیزش خود و همکاران‌اش باشد.

مدیر، کارمند و در کل همکار خوب باید روان‌شناس باشد! باید بداند انسان‌ها شخصیت‌های متفاوتی دارند و هر شخصیت نقاط ضعف و قوت خود را دارد. آن‌گاه است که می‌تواند به درستی تصمیم بگیرد چه رفتاری با افراد داشته باشد، اگر مدیر است چه کاری را به چه کسی واگذار کند، چطور انتظارتش از دیگران را تعریف کند، چگونه با آن‌ها رفتار کند، چگونه روی آن‌ها تاثیر گذارد و در نهایت چگونه آن‌ها را به درستی به کار گمارد.

در این دوره خود را می‌شناسیم و با تیپ شخصیتی خود آشنا می‌شویم. نقاط ضعف و قوت تیپ‌های مختلف را بحث می‌کنیم. در مورد سلامت روان و عوامل ایجاد کننده اختلالات گفتگو می‌کنیم و نشانه‌ها و نحوه تشخیص آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا یاد بگیریم چگونه با آن‌ها رفتار کنیم و چه آموزش‌های مفیدی برای آن‌ها در نظر بگیریم.

این آموزش دانش‌پذیران را با مفاهیمی آشنا خواهد کرد تا افراد را بهتر بشناسند و بهترین تصمیم‌گیری‌ها را در همکاری با آن‌ها داشته باشند.

سرفصل‌ها:

  • آشنایی با مدل‌های شخصیت شناسی
  • مدیریت روابط
  • سلامت روان
  • تیپ‌های شخصیت بر اساس کلاسترها
  • نشانه‌های اختلالات شخصیت
  • خود شناسی
  • نحوه برخورد با شخصیت‌ها

برای چه کسانی مفید است؟

این دوره برای تمامی کسانی که دوست دارند خود و دیگران را بهتر و بیشتر بشناسند و برخورد تاثیرگذار داشته باشند مفید و بسیار کاربردی است. افرادی که در حال کار به‌عنوان مدیر یا کارمند هستند نتایج بسیار مفیدی در مورد رابطه بین شغل و شخصیت خواهند گرفت! روانشناسی شخصیت دانشی است که فراگیری آن به ویژه برای مدیران و کارمندان ضرورت دارد.

مدیریت منابع انسانی
برای مدیران فروش

مدیران فروش مختلفی در عین حرفه‌ای بودن دائما چالش‌های منابع انسانی دارند و به جای این‌که تمرکز را بر روی دستیابی به اهداف تعیین شده و افزایش فروش بگذارند؛ درگیر حل تعارضات، استخدام‌های وقت‌گیر و بی‌ثمر، رفع موانع قانونی و خیلی وقت‌ها محاسبات حقوق و پورسانت و خلاصه سر و کله زدن با افراد هستند!

مدیریت، دانش انجام کار توسط افراد است و بدون آگاهی و شناخت رفتار، ادراکات، هیجانات و انگیزه‌های افراد به سختی انجام می‌گیرد و در خیلی موارد نقش مدیریت فروش نیز هدر رفته و حتی عملکرد وی زیر سوال می‌رود.

در کارگاه منابع انسانی و مدیریت فروش در باره رویارویی با این چالش‌ها گفتگو می‌شود و روش‌ها و تکنیک‌های موثر برای رویارویی با آن آموزش داده خواهد شد. و به این واسطه  افزایش بهره‌وری کار مدیر فروش هدف‌گذاری می‌شود.

هم‌چنین به صورت کاملا کاربردی و قابل اجرا استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش و مهارت مصاحبه برای سنجش فروشنده حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

روش صحیح ارزیابی و مدیریت عملکرد فروشندگان آموزش داده خواهد شد و دانش‌پذیران با انجام کار کارگاهی؛ سیستم ارزیابی عملکرد برای فروشندگان تحت نظارت خود را منطبق با سازمان خود طراحی خواهند کرد.

این‌که چطور افراد حرفه‌ای را همواره در تیم خود داشته باشیم و از دست ندهیم، و چگونه به آن‌ها انگیزه و بازخورد دهیم، یکی از موضوعات جذاب بحث در این کارگاه است و تکنیک‌های کاملا کاربردی در مورد آن‌ها آموزش دادخ می‌شود.

قوانین کار و بیمه که به عنوان مدیر فروش ملزم به دانستن آن‌ها هستیم با زبان ساده و کاملا کاربردی تشریح خواهد شد تا  بدانیم مطابق نوع همکاری با فروشندگان؛ چه نوع و چگونه قرارداد عقد کنیم و پس از آن مراقب چه مواردی باشیم.

سرفصل‌ها:

  • اهمیت دانش منابع انسانی برای مدیریت فروش
  • ساختارسازی موثر تا تیم حرفه‌ای فروش
  • تنظیم شناسنامه شغل فروشنده
  • سنجش و استخدام فروشنده حرفه‌ای
  • هدف‌گذاری و آموزش فروشنده حرفه‌ای
  • تفویض اختیار حرفه‌ای
  • ارزیابی عملکرد فروشنده حرفه‌ای
  • مدیریت عملکرد فروشنده
  • چگونه فروشنده‌های حرفه‌ای و برتر را از دست ندهیم؟
  • روش‌های موثر انگیزه‌بخشی
  • پرورش و جانشین‌پروری حرفه‌ای ها
  • قوانین کار ضروری در حوزه فروش

برای چه کسانی مفید است؟

این کارگاه برای تمام مدیران و سرپرستان فروش و تمام کسانی که قصد دارند در آینده در حوزه فروش مدیریت کنند مفید است.

نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام دوره برای شما مناسب است؟

روز :
ساعت :
دقیقه :
ثانیه

جهت بهره‌مندی از این تخفیف کلمه «آموزش» رو به شماره زیر پیامک کنید
09194226885

30% تخفیف آموزش‌های غیر حضوری تا ۲۰ مرداد