پنج کاری که در صورت فشار زیاد کار باید انجام داد

فهرست مطالب

وقتی احساس می کنید حجم کاری شما زیاد است و بیش از حد درگیر کار شده‌اید بلافاصلهاین کارها را انجام دهید

ابتلا به غرق شدن در کار می‌تواند بسیار استرس زا باشد و باید جدی گرفته شده و اقدامات فوری برای رهایی از این رفتار مضر انجام شود. فرسودگی شغلی دیگر برای نسل جوان غیر معمول نیست. مهم‌تر از همه این است که بیش از حد بار خود را با کار در مرحله اولیه تشخیص دهیم و مطابق آن عمل کنیم.

در زیر پنج توصیه مفید از “Harvard Business Review” در مورد چگونگی کنار آمدن با چنین خواسته های بیش از حد و آنچه می توانید برای ثبات ذهنی خود انجام دهید ، آورده شده است.

خود را بپذیرید

پذیرفتن خود برای آنچه که هستید می تواند به شما کمک کند تا بهتر از پس اضافه بار برآیید. یکی از راه های تمرین این پذیرش خود می تواند گفتگو با خود سالم و توانمند باشد. حتی اگر این امر ناآشنا باشد ، می تواند به آرامش شما کمک کند و به شما این احساس را منقل کند که شرایط تحت  کنترل شماست.

حجم کاری زیاد اغلب ناشی از پذیرفتن مسئولیت بیش از حد در مورد برخی موارد است. گفتگوی سازنده با خود می تواند به از بین بردن این مسئولیت اضافی و آگاهی بیشتر از نیازهای خودتان کمک کند. یک ترفند ساده از رفتار درمانی جایگزینی کلماتی مانند “باید” با “ترجیح” یا “می تواند” باشد تا احساس قدرت بیشتری کنید.

همچنین می توانید به خود یادآوری کنید که تعمق در مورد گذشته یا نگرانی درمورد آینده دائماً از تمرکز و اولویت بندی مناسب امور جلوگیری می کند.

جملات زیر می تواند به عنوان پیشنهادی برای گفتگوی سالم با خود باشد.

“اگرچه کارهای زیادی برای انجام دادن دارم ، اما فقط می توانم روی کاری که انجام می دهم تمرکز کنم.”

“من دوست دارم در یک روز کارهای بیشتری انجام دهم ، اما آنچه واقعاً می توانم انجام دهم را قبول می کنم.”

“من کارم را دوست دارم و دوست دارم خودم را مشغول کنم. این طبیعی است که گاهی احساس می کنم بیش از حد دست و پا می‌زنم اما می توانم تنظیماتی انجام دهم. “

مراقب ساعات کار خود باشید

طبق گزارش هاروارد بیزینس ، افرادی که مدت بیشتری کار می کنند اغلب میزان اضافه کاری خود را بیش از حد تخمین می زنند به این دلیل که مغز بر نحوه درک میزان کار خود تأثیر می گذارد. و این به این دلیل است که مغز ما گاهی اوقات به اشتباه از احساسات ما نتیجه منطقی می گیرد. اگر کار خودمان با نگرانی مشاهده شود ، ما به طور خودکار تصور می کنیم که بیشتر کار می کنیم.

بنابراین چگونه این تفکر را اصلاح کنیم؟

با ثبت سوابق کاری خود برای مدت زمان معینی و مراقبت از آنها میتوانیم این کار را انجام دهیم. با این بررسی واقع گرایانه ، رفتار و ادراک ما معمولاً به طور خودکار به سمت بهتر شدن تغییر می کند.

علاوه بر این ، فارغ از سرعت انجام فعالیت های مربوط به شغل، کار باید از اوقات فراغت حذف شود. ارسال ایمیل یا چک کردن مختصر پیام های کاری ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد ، اما در طولانی مدت می‌تواند احساس صرف زمان بسیار بیشتری را برای کار بیشتر از آنچه که در واقعیت است ، ایجاد کند.

از انتظارات دیگران آگاه شوید

قوانینی که شدیداً انتظار داریم خودمان از آنها پیروی کنیم بیشتر به خودمان تحمیل شده است. یک احساس کلاسیک در میان این قوانین خودخواسته این است که همیشه باید بلافاصله به همه پیام‌ها پاسخ دهید. در واقع این نگرش شخصی به معنای این نیست که دیگران دقیقاً این انتظار را از شما دارند.

سعی کنید پاسخ دادن به پیام ها را در خارج از ساعت کار متوقف کنید. محدود کردن این کار به ساعت کار می تواند به اولویت بندی پیام ها کمک کند تا اینکه همیشه در دسترس باشید.

همچنین ، از انتظارات دیگران آگاه شوید. به جای حدس زدن چیزها ، سوال کنید و در مورد زمان انجام بعضی کارها از کارفرمای خود درخواست شفاف سازی کنید. علاوه بر این ، شما نباید با تخمین زدن بار کار یک پروژه بترسید. اگر برای انجام کاری به دو هفته زمان نیاز دارید ، آن را صریحاً با او در میان بگذارید.

اعتقاد خود به موفقیت را زیر سوال ببرید

بسیاری از افراد در مورد موفقیت شغلی خود انتظارات مشابهی از خود دارند. این باور رایج که برای موفقیت باید سخت تر و دشوارتر از هر کسی تلاش کنید ، می تواند به سرعت در یک صنعت رقابتی و در یک تیم پر سر و صدا مشکل ساز شود. تحقق انتظارات خود در مورد آنچه که برای موفقیت ضروری است ، می تواند به سرعت به یک مسابقه استرس زا علیه خود تبدیل شود.

غالباً ما حتی از این انتظارات خاص تعیین شده آگاهی نداریم. تغییراتی که می توانند به جلوگیری از استرس و تعلل کمک کنند.

 به جای انتظار برای زمان “مناسب” ، اکنون وقت خود را تعطیل کنید

یک عصر یا آخر هفته تعطیل کنید تا بفهمید همه چیز روی شما خراب نمی شود. اگر می خواهید نگاه آرام تری به کار خود داشته باشید ، سعی کنید آرامش بیشتری داشته باشید.

مطمئناً گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. برای فهمیدن این‌که این عمل چگونه خواهد بود ، سعی کنید تصور کنید اگر اینقدر نگران کار خود نبودید چه می کردید و سپس سعی کنید آن را عملی کنید.

به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

کتابچه راهنمای کارکنان: نقشه راهی برای موفقیت
عمومی

کتابچه راهنمای کارکنان: نقشه راهی برای موفقیت

کتابچه راهنمای کارکنان: نقشه راهی برای موفقیت –
کتابچه راهنمای کارکنان: ارزش، اهداف و مزایای آن را درک کنید. با دسترسی به این راهنما، به معرفی سازمان، قوانین، مزایا و اطلاعات تماس دست خواهید یافت. کمکی برای ایجاد فرهنگ سازمانی قوی و بهبود رضایت شغلی کارکنان.

بیشتر بخوانید
روز :
ساعت :
دقیقه :
ثانیه

جهت بهره‌مندی از این تخفیف کلمه «آموزش» رو به شماره زیر پیامک کنید
09194226885

30% تخفیف آموزش‌های غیر حضوری تا ۲۰ مرداد