تغییرات ناشی از کرونا را چطور مدیریت کنیم؟

فهرست مطالب

از آغاز بحران کرونا خیلی از مردم شغل خود را از دست داده اند. هفته‌ها جرات دیدار  دوستان و خانواده خود را نداشتیم.  برای برخی، این بحران فاجعه های بدتری را نیز به وجود آورد. با این حال ، تقریباً همه انسان‌های کره زمین تحت تأثیر این همه‌گیری قرار دارند. زندگی روزمره تغییر کرده و نگرانی در مورد سلامتی ، بستگان و آینده همه باعث افزایش استرس ما شده است.

وقتی شرایط زندگی تغییر می کند ، مردم به‌جای اینکه مستقیماً با این تغییرات دست و پنجه نرم کنند، فقط به تاثیر این تغییرات در زندگی خود فکر میکنند. در صورتی‌که  در زمان تغییر شرایط تمرکز ما باید روی آنچه که می خواهیم به‌دست آوریم باشد نه آن‌چه باید کنار بگذاریم.

در این مقاله چند نکته را بررسی می‌کنیم که چه‌گونه با تغییرات بهتر کنار بیاییم.

تغییر همیشه سود و زیان دارد

گالاهر روانشناس ناسا می گوید: “ضرر دو برابر دردناک تر از سود است.” اما شما ادراک خود را کنترل می کنید. بنابراین بهتر است روی سود خود تمرکز کنید.

واکنشهای احساسی خود را سرکوب نکنید. بلکه واکنشهای احساسی خود را بروز دهید و با دیگران صحبت کنید. اما انرژی منفی نداشته باشید و سعی کنید به هم‌دیگر امید دهید.

میزان تغییر را تعیین می‌کند

مردم در برابر خسارات واکنش بدی نشان می دهند زیرا بسیار دردناک است. اما همچنین می توانیم انتخاب کنیم که تغییر در زندگی ما تا چه اندازه بر ما خود ما تأثیر می‌گذارد. وقت بگذارید و میزان تغییر در زندگی خود را در نظر بگیرید. بسیاری از دردها و رنج‌ها که درگیر آن هستیم می‌تواند ماهیتی مصنوعی داشته باشد.

در دفاع خود تجدید نظر کنید

بخشی از مقاومت ما در برابر تغییرات مرتبط در زندگی ناشی از موضع دفاعی است که در اعماق ذهن ما وجود دارد. از خود بپرسید آیا این می تواند بر مراحل جدید زندگی من تأثیر بگذارد و چقدر خود را مثبت می بینید.

آینده خود را تصور کنید و بنویسید

نوشتن باعث می‌شود بهتر مجسم کنید که شکل ظاهری آن‌چه به آن خواهید رسید چگونه است.

بحران های قبلی را بخاطر بیاورید

بارهای دیگر را بخاطر داشته باشید که تغییرات را پشت سر گذاشته‌اید. این تجربه به ما کمک می کند تا از بحران جدید جان سالم به در ببریم.

ترس از هر احساسی سنگین تر است

به یاد داشته باشیم ترس احساس سنگینی است که همه احساسات ما را سرکوب می‌کند. مثلا اگر شاد باشیم با بروز ترس آن احساس شادی را از دست می‎‌دهیم. ما نمی‌توانیم روی آن‌چه بعد اتفاق می افتد تأثیر بگذاریم پس بهتر است بر روی مقابله با وضعیت فعلی متمرکز شویم.

تلاش کنید بر  واکنش های خود تأثیر بگذارید

ما می‌توانیم بر چگونگی ادامه مسئله تأثیر بگذاریم. همیشه لازم نیست که به اولین واکنش پایبند باشیم. مسیری را ایجاد کنید که به شما امکان دهد تا با تجارب جدید به بهترین وجه کنار بیایید.

به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

کتابچه راهنمای کارکنان: نقشه راهی برای موفقیت
عمومی

کتابچه راهنمای کارکنان: نقشه راهی برای موفقیت

کتابچه راهنمای کارکنان: نقشه راهی برای موفقیت –
کتابچه راهنمای کارکنان: ارزش، اهداف و مزایای آن را درک کنید. با دسترسی به این راهنما، به معرفی سازمان، قوانین، مزایا و اطلاعات تماس دست خواهید یافت. کمکی برای ایجاد فرهنگ سازمانی قوی و بهبود رضایت شغلی کارکنان.

بیشتر بخوانید
روز :
ساعت :
دقیقه :
ثانیه

جهت بهره‌مندی از این تخفیف کلمه «آموزش» رو به شماره زیر پیامک کنید
09194226885

30% تخفیف آموزش‌های غیر حضوری تا ۲۰ مرداد