از کجا کارمند خوب پیدا کنیم؟!

فهرست مطالب

از کجا کارمند خوب پیدا کنیم؟!

از کجا کارمند خوب پیدا کنیم؟!

امروز نیروهای خوب و کلیدی در سایت های استخدامی پیدا نمی‌شوند!

بسیاری از مدیران و کارشناسان استخدام برای کارمندیابی صرفا به انتشار آگهی در سایت‌های استخدامی بسنده می‌کنند و این در حالی است که منابع مختلفی برای استخدام نیروی خوب وجود دارد و انتشار آگهی در سایت‌های استخدامی الزاما برای همه فرصت‌های شغلی بهترین انتخاب نیست!

به چند منبع دیگر که عموما برای کارمندیابی نادیده گرفته می‌شوند، اشاره می‌کنیم؛

  • استخدام داخلی

در زمان نیاز به نیرو ابتدا باید به دنبال این باشیم که آیا در نیروهای فعلی، فردی وجود دارد که توانایی و مهارت شغلِ تعریف شده را داشته باشد، تا با ایجاد تغییراتی مثل غنی‌سازی، گسترش یا جابجایی شغل  او رو به کار بگیریم.

  • شبکه‌های اجتماعی

امروز از طریق انتشار آگهی و اطلاع رسانی در شبکه‌هایی همچون لینکداین، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام امکان برند کارفرما سازی و جذب افراد توانمند وجود دارد.

  • اطرافیان

گاهی اوقات با اطلاع‌رسانی نیازمندیِ نیرو به اطرافیان و درخواست از آنان برای توصیه فرصت ما به دیگران، افراد مختلفی می‌توانند از فرصت شغلی موجود در سازمان ما مطلع گردند و راغب به همکاری با ما شوند.

  • وب سایت شرکت

اگر کسب و کار شما دارای یک وب‌سایت است و وب سایت مخاطب قابل توجهی دارد، می‌توانید بخشی در سایت تحت عنوان «همکاری با ما» قرار دهید تا افرادی که به شرکت شما علاقه‌مند هستند در آنجا اقدام کنند. البته داشتن یک برند کارفرمایی خوب پیش نیاز اثربخش بودن این کار است.

  • آموزشگاه و دانشگاه

برای برخی مشاغل مراجعه به  دانشگاه‌های دارای رشته مرتبط با فرصت شغلی ما، سازمان‌های فنی‌حرفه‌ای و یا آموزشگاه‌ها؛ خیلی زودتر ما را برای یافت و انتخاب نیروی مناسب بهنتیجه می‌رساند.

  • موسسات کاریابی

خیلی بهتر است برای برخی از مشاغل از موسسات کاریابی معتبر استفاده کنیم تا زمان و انرژی را برای استخدامبهتر مدیریت کنیم.

  • هد هانت!

برای مشاغل کلیدی و تخصصی می‌توانیم به افرادی که در این زمینه فعالیت دارند فرصت شغلی را از طریق کانال‌های مناسب پیشنهاد دهیم تا بررسی کنند و جذب سازمان ما شوند.  این‌ مهم را بدانید که امروز نیروی کار حرفه‌ای است که انتخاب می‌کند کجا کار کند، پس هم باید مراقب باشیم که منابع انسانی مان را به خاطر مدیریت اشتباه از دست ندهیم و هم از این فرصت برای جذب توانمدی‌ها استفاده کنیم.

علیرضا فلاحتی

 

به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

کتابچه راهنمای کارکنان: نقشه راهی برای موفقیت
عمومی

کتابچه راهنمای کارکنان: نقشه راهی برای موفقیت

کتابچه راهنمای کارکنان: نقشه راهی برای موفقیت –
کتابچه راهنمای کارکنان: ارزش، اهداف و مزایای آن را درک کنید. با دسترسی به این راهنما، به معرفی سازمان، قوانین، مزایا و اطلاعات تماس دست خواهید یافت. کمکی برای ایجاد فرهنگ سازمانی قوی و بهبود رضایت شغلی کارکنان.

بیشتر بخوانید
روز :
ساعت :
دقیقه :
ثانیه

جهت بهره‌مندی از این تخفیف کلمه «آموزش» رو به شماره زیر پیامک کنید
09194226885

30% تخفیف آموزش‌های غیر حضوری تا ۲۰ مرداد